יום שני, 13 באוקטובר 2008

ניצולי שואה זרים ואחרים בקולנוע ובספרות 10551

מערכי שיעור ניצולי שואה בקולנוע.מפגשים 1 ו-2 – שנות הארבעים העלילתי
סרטים- בית אבי,הרברט קליין 1947 יום הנפלא הוא המחר, הלמר לרסקי 1948.
קולנוע ציוני לאומי.
דגשים : תהליך השינוי שעובר הניצול עם הגעתו ארצה. חזרה נרטיבית של הסרטים, התבנית הנרטיבית נשמרת.ביום הנפלא הוא המחר בניית הגדר.בבית אבי ההתמוטטות.הקרנה של הקטעים- הגדר וההתמוטטות.

חוקרי תרבות וזהות מצאו אחדות וזהות עם מבנים קבועים של התנהגויות, החוקרים הפוסט מודרניסטים מערערים על תפיסה זו- עניינים הנדחקים לשולים- נשים שחורים וקבוצות אתניות. טענתם שזהות היא ישות דינאמית, לא קבועה הנמצאת בתהליך תנועה תמידי ללא סוף מוגדר, והמושפעת משינויים הסטורים תרבותיים.
סטויארט הול טוען שיש להחליף את המודל הישן של הגדרת זהות ללא שינוי במודל דינאמי- בעל שינויים תרבותיים ושתמיד נמצא בתנועה.

להורדה של הסיכום המלא
לחץ כאן

אין תגובות: