יום שני, 13 באוקטובר 2008

תקשורת תרבות ופנאי בישראל 10503


להורדת הסיכום לחץ כאן
ניתן להוריד גם מכאן

תרבות תקשורת ופנאי בישראל
כץ וינוביצקי – מבוא של המקראה
הצד הראשון שכץ וינוביצקי לוקחים אותנו זה חשיבות חקר הפנאי – הם מנסים להסביר מדוע נושא של פנאי כל כך חשוב בחברה המודרנית. הם מתייחסים לפנאי כהיבט חשוב. טיעונם הוא שלפנאי יש השפעה דרמטית על האדם, מוסדות החברה, וכו'. הם נותנים
מספר דוגמאות לכך:
א. פנאי ומוסד פוליטי - לדעתם הקשר הוא שפנאי הוא אלמנט הכרחי לקיומו של שיח פוליטי. ללא פנאי לא נוכל להיות חברה פוליטית. חייבים פנאי כדי לראות תעמולה פוליטית למשל. חייבים פנאי כדי להאזין לדעת מה קורה כדי לבצע את האקט הפוליטי, להאזין לשמוע פרטים על המועמדים. לכן מדינה מכריזה על יום שבתון ביום הבחירות בכדי לבחור (פנאי שנכפה על הפרט).
ב. פנאי ותעשיית התרבות והתקשורת – קיומו של הפנאי מאפשר לתעשיית התרבות והתקשורת להתקיים ואפילו לפרוח. תנאי זה דבר הכרחי לצריכת תקשורת ותרבות.
ג. פנאי ומוסדות – הכוונה בעיקר למוסדות חברתיים כמו משפחה, חברים וכו'. ופה הטיעון הוא שהפנאי מעצב במידה רבה את מערכת היחסים של האדם עם אותם מוסדות.

אלו הם הסיבות המרכזית שכץ וינוביצקי נותנים כדי להסביר מדוע הפנאי חשוב לנו.

לדעת כץ וינוביצקי הפנאי זה היבט מרכזי בחיי האדם ויש לקחת בחשבון שיש הבדל בין אדם לאדם בכמות הפנאי, במשעות של
הפנאי ובאופן בילוי הפנאי........... להמשך הסיכום
לחץ כאן

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מודה לך מאוד על הסיכום.
עברתי על הסיכום והוא נראה מושקע.
תודה על היוזמה, על המאמץ והרצון הטוב.
כן יירבו אנשים כמוך.

יעל.

תרבות הפנאי אמר/ה...

אני נזכרת בהרצאה שהייתה לנו בלימודים על המהפכה התעשייתי, ועל כך שנוצר זמן חדש ומעמד חדש :) המעמד הבורגני ושעות הפנאי :) הייתה הרצאה נהדרת. כעת כולנו בעלי פנאי והשאלה כיצד אנו מבלים אותו- חשובה לא רק לנו אלא גם למשווקים, למחנכים, למדינה ולבעלי העסקים.